پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: ثبت روزانه ۵۵ تماس مزاحم در اورژانس گلستان
ایسنا/گلستان رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۵۵ تماس مزاحم با مرکز گرفته میشود، گفت: ۹۹ درصد این تماسها از سوی نوجوانان و جوانان است.
محمدجواد مقسمی ظهر امروز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مدیریت حوادث و بلایا از وظایف ذاتی مرکز اورژانس است، اظهار کرد: دو مرکز پیام در گرگان و گنبدکاووس فعال است تا بتوانیم در حوادث غیرمترقبه و اتفاقات سایبری، رویدادها را مدیریت کنیم.
وی شروع فرآیند خدمات دهی مرکز ۱۱۵ را مرکز پیام دانست و با تأکید بر اینکه این مرکز هیچ موقع تعطیل نمیشود، ادامه داد: در سه ماه نخست سال ۱۰۷ هزار و ۸۰۲ تماس با مرکز اورژانس استان گلستان گرفته شد که ۲۹ هزار و ۴۳۶ مورد منجر به انجام مأموریت شد.
حوادث ترفیکی بیشترین مأموریتهای مرکز اورژانس گلستان
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان تعداد مأموریتهای شهری را ۱۵ هزار و ۱۶۰ مورد، مأموریتهای جادهای را ۱۴ هزار و ۲۷۶ مورد، حوادث ترافیکی را ۵ هزار و ۱۲۶ مورد، حوادث ترافیک شهری را ۲ هزار و ۲۶۴ مورد، حوادث ترافیک جادهای را ۲ هزار و ۸۶۲ مورد، اعزام بالگرد را ۲۶ مورد و اعزام موتورلانس را ۲۲۰ مورد برشمرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد قابل توجهی را دارد.
وی برگزاری مستمر رزمایشهای مختلف را برای آمادهسازی نیروها بسیار کارساز و مثمرثمر دانست و ادامه داد: اورژانس ۱۱۵ گلستان با ۶۳ پایگاه فعال، ۳۸ پایگاه جادهای، ۲۵ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۱۱۲ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس و استفاده از توان ۶۹۳ تکنسین فوریتهای پزشکی شاغل در پایگاهها، ۸۵ نیروی شاغل در مرکز پیام، ستاد هدایت و عملیات بحران و ۳۰ نیروی شاغل ستاد در حال خدماترسانی به هموطنان است.
آغاز عملیات احداث ساختمان مرکز اورژانس گلستان
مقسمی از تحویل یک قطعه زمین برای احداث مرکز اورژانس استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این زمین به مساحت یکهزار و ۷۰۰ مترمربع دارای موقعیتی بسیار خوب در کنار اتوبان با کاربری تجاری بوده که بودجه اولیه ۴۰ میلیارد ریالی با هدف احداث ساختمان اداری و بهداشتی در ۶۰۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه اختصاص یافته است.
وی زمان احداث این پروژه را ۲۴ ماهه عنوان کرد و گفت: هم اکنون کارهای اولیه انجام و نقشههای این ساختمان آماده شده و حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به غیر از رقم تجهیز نیاز دارد تا تکمیل شود.
معرفی مزاحمین به دستگاه قضا
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان از مزاحمتهای تلفنی به عنوان مهمترین چالش فرهنگی پیشروی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی نام برد و توضیح داد: در فصل بهار ۵ هزار و ۲۸ تماس مزاحم داشتیم که به شکل متوسط روزانه ۵۵ تماس بوده و ۹۹ درصد آنها نوجوان و جوان هستند که شمارههای مزاحمین پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی شدند.
وی با بیان اینکه آمار مأموریتها به تفکیک نتیجه در فصل بهار ۱۹ هزار و ۴۵۶ اعزام به مراکز درمانی بوده است، تصریح کرد: ۷ هزار و ۸۹۵ مورد درمان در محل، ۳۸۷ مورد انتقال بین درمانی، ۱۰ مورد زایمان در آمبولانس، ۷ مورد غرق شدگی و ۳ مورد گرمازدگی در سامانه مرکز ثبت شده است.
افزایش مأموریتهای بالگرد اورژانس
این مقام مسئول از اضافه شدن یک فروند بالگرد پیشرفته به مرکز اورژانس در سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: در همان سال نخست تعداد ۳۶ مأموریت، سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۶ مأموریت و در فصل بهار سالجاری تعداد ۲۶ مأموریت توسط همین یک فروند بالگرد انجام شده است.
وی با تأکید بر اینکه هماکنون بالگرد در فرودگاه بینالمللی شهدای گرگان مستقر است و تا سه سال آینده باید از این محل خارج شده و به مکان اختصاصی برویم، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا علاوه بر جانمایی محل استقرار دایمی بالگرد، یک پد فرود در نزدیک بیمارستان صیاد احداث کنیم تا برای تحویل بیمار با مشکل مواجه نشود.
انتهای پیام
بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.
لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « ثبت روزانه ۵۵ تماس مزاحم در اورژانس گلستان » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.
( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)
دیدگاهتان را بنویسید