وضعیت تالارهای نمایش سوسنگرد نامناسب است

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: وضعیت تالارهای نمایش سوسنگرد نامناسب است

ایسنا/خوزستان یک کارگردان تئاتر با اشاره به وضعیت تالارهای نمایش شهرستان سوسنگرد گفت: وضعیت هر ۲ سالن‌ نمایش این شهرستان بسیار نامناسب است و با حضور در این سالن‌های مخروبه آدم به عمق فاجعه پی می‌برد.

مریم طرفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تالارهای نمایش سوسنگرد از کمترین امکانات نیز بهره‌مند نیستند توضیح داد: از تالار حافظ این شهرستان مخروبه‌ای با چهار دیوار باقی مانده است، یعنی حتی کف و صحنه هم ندارد.

او همچنین با اشاره به فرسودگی سازه تالار حافظ، گفت: بارها موضوع فرسودگی ساختمان تئاتر را به مسئولان امر گوشزد و از آنها درخواست کردیم نسبت به تامین امکانات لازم این سازه اقداماتی انجام دهند اما تاکنون گوش شنوایی برای مطالبات هنرمندان نبوده است.

این کارگردان تئاتر که اجرای عمومی خود را در تالار «ارشاد» این شهرستان برگزار کرده بود، افزود: این تالار سیستم صوتی و نورپردازی هم ندارد و در شرایطی سخت برای داشتن تئاتری در شهر سختی‌ها را به جان خریدیم تا نمایشی را به صحنه ببریم. این وضعیت شرایط طاقت‌فرسایی را برای گروه فراهم کرد و لذت کار کردن را هم از گروه گرفت.

وی با بیان اینکه هنرمندان این شهر با کمترین و نامناسب‌ترین امکانات به فعالیت خود ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: کلیه نمایش‌هایی که به صحنه رفته‌اند توسط مخاطبان دیده و از اجرای آنها استقبال شده است. به هر روی، نمایش بنده نیز در شهرستان اجرا شد و با استقبال بی‌نظیر شهرستان روبه‌رو شد اما به رغم اینکه این روزها به هر دلیلی علاقه مردم به دیدن تئاتر بیش‌تر شده هیچ ‌گونه اقدامی که نشان‌گر علاقه متقابل مسؤولان باشد دیده نمی‌شود.

طرفی خاطرنشان کرد: حضور مخاطبان در تالار «ارشاد» اتفاق بسیار خوبی است و لازم است که مسؤولان برای حضور مستمر آنها برنامه‌ریزی کنند و حداقل برای مخاطبان احترام قایل شوند.

او بیان کرد: داشتن سالن نمایش مجهز به امکانات برای اجرا شاید حداقل داشته‌ فرهنگی و هنری یک شهر باشد اما هنرمندان سوسنگرد همواره در نبود امکانات سوخته‌اند و ساخته‌اند.

وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که گویی باید برای دریافت بودجه فرهنگی و ساماندهی تالارهای نمایش این شهرستان التماس کنیم. فکر می‌کنم این روند یعنی ارزش قایل نبودن به هنر هنرمند. امیدوارم مسؤولان امر شرایط تئاتری‌های این شهر را در نظر بگیرند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه امروزه تک‌تک اهالی تئاتر به نوعی نسبت به شرایط نامساعد چه از لحاظ امکانات سالن‌های نمایش و چه از لحاظ توجهات معنوی معترض هستند، گفت: اقداماتی که در این زمینه انجام شده هیچ‌ است چراکه به ظاهر فرهنگ و هنر هیچ‌گاه در اولویت مسئولان امر نبوده است. هرچند مسئولان در تمامی رده‌ها همواره از فرهنگ دادِ سخن داده‌اند؛ به نظر می‌رسد فرهنگ جزو اولویت‌هایشان نیست.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « وضعیت تالارهای نمایش سوسنگرد نامناسب است » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *