از کجا ورق استیل بخریم؟

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: از کجا ورق استیل بخریم؟

ورق استیل از کجا بخریم؟ مسلماً این سوالی‌ست که برای همه افراد در زمان خرید پیش می‌آید؛ استیل یک نوع آلیاژ تولیدشده با آهن و کربن، نیکل، کروم، منگنز، مولبیدن است که در صنعت و ساختمان‌سازی کاربردهای زیادی دارند. 

به گزارش ایسنا به نقل از ثامن تجارت، انواع ورق استیل با ترکیب شدن عناصر مختلف به تولید می‌رسند و با تغییر میزان آلیاژهای موجود، انواع آن‌ها برای استفاده در صنایع مختلفی مناسب خواهند بود. جهت خرید ورق استیل، باید از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید تا بهترین محصولات را با بالاترین درجه کیفی بدون واسطه خریداری کنید.

ورق استنلس استیل برای تولید بسیاری از محصولات در صنایع مختلف و همچنین در انجام بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ساختمانی مختلف رواج دارد. قیمت ورق ضد زنگ استیل در انواع گوناگون آن با توجه به آلیاژ استفاده شده متفاوت است. انواع ورق استنلس ۳۱۶ و ۳۰۴ به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی همچون: مقاومت به خوردگی، مقاومت حفره‌ای، مقاومت در برابر خزش بالا، شکل‌پذیری عالی و ضدزنگ بودن بسیار محبوب هستند. با توجه به این که این محصولات از عناصری مانند: کروم، کربن و نیکل ساخته شده‌اند، تغییر در نرخ هر کدام از این آلیاژها تاثیر مستقیمی بر نرخ ورق دارد. همچنین مواردی چون نوسانات ارز، گرید آن، هزینه حمل و نقل و… بی‌تاثیر نخواهند بود. جهت خرید و قیمت ورق استیل در ثامن تجارت کلیک کنید.

انواع ورق استنلس استیل یا ضد زنگ، دارای سطحی صاف و براق هستند که در صنایع مختلفی همچون: نفت و گاز، پتروشیمی، خودروسازی، تجهیزات دارویی و… کاربرد دارند. در واقع این قبیل محصولات به دو دسته استیل بگیر و نگیر تقسیم می‌شوند که از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

با توجه به این‌که انواع محصولات استیل دارای گرید یا سری‌های مختلفی هستند، سری ۳۰۰ استیل‌ها در دسته استیل نگیر و سری ۴۰۰ در دسته استیل بگیر قرار گرفته‌اند. در ادامه مقایسه‌ای بین این دو محصول انجام داده‌ایم:

استیل بگیر

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، به خصوص استیل ضدزنگ که عموماً حاوی نیکل و کروم است.
  • قدرت و سختی بیشتر نسبت به نگیر.
  • ظاهر براق و زیبا.
  • استفاده گسترده در صنعت ساختمان، خودروسازی، لوازم خانگی و… .

استیل نگیر

  • هزینه کمتر و قیمت اقتصادی‌تر نسبت به استیل بگیر
  • مقاومت در برابر ضربه و خراش کمتر نسبت به استیل بگیر
  • استفاده متداول برای کاربردهای عمومی و غیرصنعتی

با توجه به این موارد، اگر برای شما مقاومت بالا در برابر خوردگی، قدرت و سختی بیشتر، یا ظاهر زیبا مهم است، استیل بگیر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر هزینه مهم‌تر است و کاربرد شما غیرصنعتی است، نگیر ممکن است گزینه بهتری باشد. در هر صورت، برای داشتن انتخابی درست می‌توانید با کارشناسان فنی و مشاوران صنعتی ثامن تجارت در ارتباط باشید.

ورق استیل ۳۰۴: ورق استیل ۳۰۴ دارای ۱۸% کروم و ۸% نیکل است، که این ترکیب شیمیایی باعث مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شود. همچنین، حاوی کمی کربن است که به شکل‌پذیری و جوش‌پذیری ورق کمک می‌کند.

ورق استیل ۳۱۶: استیل ۳۱۶ به دلیل داشت عنصر مولبیدن، مقاومت بالایی در خوردگی ناشی از اسید و محلول‌های شور دارند و کیفیت خود را در برابر حرارت حفظ می‌کنند.

ورق استیل ۴۱۰: استیل ۴۱۰ دارای مقاومتی مناسب در برابر خوردگی است، اما نسبت به استیل‌های ۳۰۴ و ۳۱۶ کمتر مقاوم به نظر می‌رسند. بنابراین، استفاده از استیل ۴۱۰ معمولاً در برخی از محیط‌های خورنده و محیط‌های شیمیایی قوی توصیه نمی‌شود. البته این استیل به استیل ضد خش و ضد سایش نیز معروف است.

ورق استیل ۴۲۰: این ورق دارای خاصیت مغناطیسی است و در دسته فولاد مارتنزیتی قرار گرفته است و مقاومت خوبی برای استفاده در محیط‌های شیمیایی، آب و اسید و… دارند. همچنین اگر از این ورق در محیطی که دما بیش از ۴۲۷ درجه است استفاده شود، استیل مقاوت و فرم خود را از دست می‌دهد.

اگر قصد خرید این محصول را به صورت رول یا شیت دارید، پیشنهاد ما این است که خرید خود را از درب کارخانه تولیدی انجام دهید تا متحمل پرداخت هزینه‌های اضافی اعم از هزینه اجاره انبار، حمل و نقل و… نشوید. بازرگانی ثامن تجارت به دلیل فروش مستقیم از درب کارخانه دست واسطه‌ها را از میان حذف کرده و تمامی محصولات استیل را با نازل‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروش می‌رساند.

انتهای رپرتاژ آگهی

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « از کجا ورق استیل بخریم؟ » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *