تصویب ۴۰ میلیارد اعتبار برای عشایر سوادکوه

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: تصویب ۴۰ میلیارد اعتبار برای عشایر سوادکوه

ایسنا/مازندران سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سوادکوه گفت: از سوی امور عشایر کشور ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای امور عشایر این شهرستان تصویب شد.

محمدعلی سلیمانی امروز ۱۷ تیرماه با اشاره به برگزاری جلسه شورای عشایری شهرستان سوادکوه که با حضور احمدی رئیس سازمان امور عشایری کشور، در فرمانداری سوادکوه برگزار شد، درباره مشکلات مرتعداران و عشایر این شهرستان، اظهار کرد: خشکسالی مراتع و کمبود نهاده که منجر به فشار به ذخایر طبیعی مراتع می شود، تخریب جاده مرتعی به دلیل لوله گذاری نکردن در آبراه ها و کمبود آب در مراتع که نیازمند بازسازی چشمه و اجرای طرح ملی آبرسانی است از مشکلات مرتعداران و عشایر این شهرستان است.

این مسوول افزود: از دیگر مشکلات عشایر این شهرستان، عدم پذیرش عشایر درون کوچ به عنوان عشایر و ثبت نبودن آنها در آمار کشوری است که متأسفانه بیشتر دامداران درون کوچ که ییلاق و قشلاق آنها در این شهرستان بوده منجر شد که از هرگونه خدمات اعم از دریافت آرد و سوخت فسیلی در زمان حال و تسهیلات، پنل خورشیدی و ذخایر آبی در آینده محروم شوند.

سلیمانی در ادامه خواستار نصب حوضچه و حمام ضد کنه در هفت منطقه عرفی برای جلوگیری از بیماری های دام، نصب کانکس‌های بهداشتی در برخی از مناطق پر تردد عشایر و مرتعداران، نصب دکل‌های مخابراتی در مناطق صعب‌العبور و احداث ساختمان مجزای اداره عشایری شهرستان و تجهیز و بهسازی آن، کنترل و جلوگیری از ماشین های آفرود در مراتع برای جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی و رعایت ظرفیت دام در مراتع برای جلوگیری از تخریب مراتع شد.

وی در پایان گفت: در این جلسه پس از بررسی موانع و چالش های پیش روی عشایر این شهرستان، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی رییس سازمان امور عشایر کشور به عشایر این شهرستان تصویب و در دستور ابلاغ قرار گرفت.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « تصویب ۴۰ میلیارد اعتبار برای عشایر سوادکوه » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *