ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی

ایسنا/کردستان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج بر ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بومی‌سازی سیاست‌های جوانی جمعیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرکه‌وت نجفی امروز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های پیرامون جوانی جمعیت، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های بومی در اجرای قوانین جوانی جمعیت از اهداف شهرداری سنندج است از تمام توان و ظرفیت‌هایی که وجود دارد در مسیر تحقق اهداف و سیاست‌های جوانی جمعیت بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت خارج از وظیفه سازمانی یک رسالت اجتماعی نسبت به پایداری آینده کشور است.

وی بر ضرورت تبیین اجرا و تحقق برنامه‌های قانون جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: در قانون ابلاغی وظایف تمامی سازمان‌ها و نهادها به طور مشخص تعیین شده است.

وی با تاکید براینکه همه بخش‌ها باید وظایف خود را به نحو احسن در این خصوص انجام دهند، اذعان کرد: وظایف شهرداری در حوزه‌های مختلف تعریف شده و مورد تایید شهردار محترم است و باید تمامی مدیران بخش‌های مربوطه در انجام وظیفه و رسالت محوله کمال تلاش و دلسوزی را داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج افزود: برابر ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مناطق ۴ گانه شهرداری باید در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان اقدام به نصب بنر و پوستر مجدد در تابلو اعلانات و ساختمانهای شهرداری مناطق نمایند.

 وی گفت: کارهای خوبی در این راستا انجام گرفته که قابل تقدیر است، اما نیاز به تلاش مستمر دارد.

نجفی با بیان اینکه براساس سیاست‌های تعیین شده تمام اماکن ورزشی و فرهنگی شهرداری به صورت رایگان در راستای قانون ابلاغی در اختیار جامعه هدف قرار گیرد، گفت: در همین راستا بنر و پوسترهای مرتبط با موضوع جوانی جمعیت با هدف فرهنگسازی ویادآوری شهروندان به اهمیت موضوع جوانی جمعیت وآینده فرزندان ،توسط سازمان فرهنگی طراحی ودر سطح شهر،اتوبوس ها و تاکسی ها و تابلوی اعلانات ساختمان‌های شهرداری نصب شده که این کار به صورت پیوسته ادامه دارد.

وی بر ضرورت دیوارنگاری با موضوع جوانی جمعیت در فضاهای مناسب سطح شهر توسط سازمان سیما و منظر تاکید کرد و از تعیین چند نقطه پرتردد شهر برای اجرایی گرافیکی خبرداد و گفت: با هدف تشویق و ترغیب خانواده‌ بزرگ شهرداری کارت رفاهی نیروها و پرسنل مشمول قانون جوانی جمعیت توسط کارگزینی شهرداری صادر می‌شود.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج، اطلاعات مربوط به تمام اقدامات انجام شده در زمینه مرخصی زایمان ، حق اولاد، پاداش فرزند آوری ، مسکن رایگان و غیره به صورت ماهیانه تدوین و توسط دبیرخانه کمیته به دستگاه‌های نظارتی ارسال خواهد شد.

نجفی از اتخاذ تدابیر لازم برای نیم بها شدن هزینه حمل و نقل عمومی برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند زیر ۲۰ سال توسط سازمان حمل ونقل وبارمسافرخبر داد و افزود : همایش تجلیل از پرسنلی که از سال گذشته تاکنون اقدام به ازدواج و یا فرزندآوری کرده‌اند به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط بصری در شهر از دیگر نکاتی بوده که در شهرداری سنندج در راستای سیاست‌های ابلاغی جوانی جمعیت مورد توجه قرار گرفت، گفت: تبلیغات محیطی در حوزه فرهنگی به صورت رایگان از سوی شهرداری انجام و در این خصوص هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات استاندار کردستان، معاون سیاسی استاندار و شهردار سنندج در راستای برنامه‌ریزی لازم برای تحقق اهداف و سیاست‌های جوانی جمعیت افزود: برگزاری نمایشگاه عکس، نصب بنرو پوستر و تبلیغات محیطی، اجرای ماده ۵ قانون جوانی جمعیت، برگزاری مراسمات فرهنگی، برگزاری کلاس های آموزشی و تجلیل و تقدیر از فعالین این حوزه از برنامه‌های شهرداری سنندج در راستای تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت بوده است.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « ضرورت تبیین سیاست‌های جوانی جمعیت در قالب برنامه‌های فرهنگی » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *