مرمت ۵ بنای تاریخی گلستان در سال جاری

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: مرمت ۵ بنای تاریخی گلستان در سال جاری

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از بازسازی و مرمت پنج بنای تاریخی استان در سه‌ ماهه اول سال جاری خبر داد.

 محمدجواد ساوری ظهر چهارشنبه ۲۱ تیرماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرمت و رفع خطر این تعداد بنای تاریخی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از منابع استانی و در مدت زمان ابتدای فروردین‌ماه تا پایان خرداد سال جاری اجرایی شد.

وی در خصوص آثار تاریخی مرمت‌شده در این مدت گفت: این آثار شامل خانه وزیری (مشروطه)، خانه شیرنگی، مدرسه تقوی و خانه میرشهیدی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و ساختمان تاریخی گمرک در بندرگز است.

 مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع حفظ هویت بنا و میراث‌فرهنگی گذشتگان این سرزمین است، گفت:مرمت بناهای تاریخی و استفاده از آن با کاربری‌های گردشگری و فرهنگی علاوه بر حفظ آثار گذشتگان، موجب اشتغال‌زایی و درآمدزایی خواهد شد.

ساوری بیان کرد: مالکان بناهای تاریخی دارای شرایط می‌توانند از تسهیلات بازسازی و مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تبدیل بنای خود به مکانی برای فعالیت اقتصادی بهره‌مند شوند.

 مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری در گلستان صادر شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از صدور مجوز ایجاد برای پنج طرح اقامتی و سایر تأسیسات گردشگری در سطح استان در سال جاری خبر داد و افزود :از ابتدای فروردین‌ماه لغایت پایان خردادماه سال جاری تعداد پنج مجوز ایجاد طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر یک هزار و شش میلیارد ریال با پیش‌بینی میزان اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم صادر شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران این طرح‌های گردشگری پس از دریافت مجوز ایجاد، برنامه زمان‌بندی پروژه را ارائه و بر اساس آن عملیات اجرایی پروژه را آغاز می‌کنند؛ زمان بهره‌برداری برای پروژه‌های ایجادی حداکثر دو سال خواهد بود.

ساوری تصریح کرد: این مجوزها برای یک مرکز تفریحی و سرگرمی، یک متل، دو مورد تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی و یک واحد هتل‌آپارتمان در سطح استان صادر شده است.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « مرمت ۵ بنای تاریخی گلستان در سال جاری » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *