پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر۱۳ هزار و ۷۷۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن در محدوده تحت پوشش این اداره با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصد در حال ساخت است که بزودی در هفته دولت بخش از آنها آماده بهره برداری می شود.

عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید روز گذشته ۱۴ مرداد استاندار از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان از تخصیص افزون بر ۳۶۰ میلیارد تومان برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی  در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

وی افزود: تمام تلاش این اداره کل بر این است تا همزمان با تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن خدمات زیربنایی مانند آب، برق و فاضلاب و خدمات روبنایی نظیر مدارس، مراکز بهداشتی، کلانتری و فضای سبز که می تواند یک ساختمان را تبدیل به یک سکونتگاه کیفی برای زندگی مردم کنند به موازات ساخت مسکن انجام شود.

وی ادامه داد:  در این راستا هزینه احداث چهار باب مدرسه، ۲ باب مسجد، یک باب کلانتری و یک باب مرکز درمانی از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن و ۲ باب مدرسه و یک باب کلانتری از اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است.

اکبری از افزایش تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار شاهد افزایش مبلغ وام این طرح از ۳۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان و کاهش نرخ سود به ۱۸ درصد هستیم که به پیشرفت پروژه ها کمک قابل توجهی می کند.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *