بهره‌وری به منزله نقطه عطفی در منحنی پیشرفت و تعالی استان است

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: بهره‌وری به منزله نقطه عطفی در منحنی پیشرفت و تعالی استان است

ایسنا/یزد استاندار یزد با تاکید بر تعریف بسته های عملیاتی جذاب جهت ارتقاء بهره وری در حوزه های مختلف، گفت: عملکرد موفق در حوزه بهره وری، نقطه عطفی در منحنی پیشرفت و تعالی و تغییر ریل جدی در استان خواهد بود.

«مهران فاطمی» در نشست کارگروه ارتقاء بهره‌وری استان، با اشاره به انتخاب یزد به عنوان استان پایلوت بهره وری کشور، گفت: عملکرد موفق در حوزه بهره وری نقطه عطفی در منحنی پیشرفت و تعالی استان و تغییر ریل جدی در استان خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر تعریف بسته های عملیاتی جذاب جهت ارتقاء بهره وری در حوزه های مختلف، اظهار کرد: دستگاه های استان پس از تدوین نهایی بسته های هر حوزه، آن را با وزارتخانه مربوطه هماهنگ و تفاهم کنند.

وی در همین راستا تصریح کرد: در این صورت پس از ورود بسته‌های سیاستی هر حوزه به صحن دولت و کمیسیون‌های مربوطه، شاهد همراهی وزارتخانه‌ها و تسریع در روند تصویب و اجرای امور خواهیم بود.

فاطمی افزود: در نهایت پس از تصویب بسته‌های پیشنهادی و جلب همکاری مسئولین کشوری،  به صورت جدی، هدفمند و در قالب برنامه زمانبندی طرح‌ها و برنامه‌ها را پیگیری و در مسیر رسیدن به نقطه مطلوب مد نظر حرکت خواهیم کرد.

استاندار با اشاره به لزوم استفاده از نظرات فعالان هر بخش در تدوین بسته‌های سیاستی  ارتقاء بهره وری هر حوزه، خاطرنشان کرد: بسته های سیاستی هر حوزه و مشوق های مربوط به آن، با جمعی از فعالان آن عرصه به اشتراک گذاشته شده و نظرات و دیدگاه های آن ها مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه به صورت مصداقی به لزوم ارتقاء بهره وری در صنعت ساخت و ساز اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان با همکاری دستگاه های مربوطه راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها را مشخص و مشوق های لازم را پیشنهاد دهد.

استاندار همچنین کشاورزی متناسب با زیست بوم استان را یک ضرورت و الزام دانست و گفت: فعالیت های کشاورزی استان باید بهره ورانه و فناور باشد لذا در این راستا باید بسته عملیاتی کشاورزی به صورت نوآورانه و بهره ورانه تدوین شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انرژی خورشیدی انقلاب بزرگی را در حوزه پیشرفت و تعالی استان رقم می زند گفت: انرژی خورشیدی یکی از مزیت های استان یزد است و باید به طور خاص در طرح‌های بهره وری به آن توجه کرد.

عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: مدلی عملیاتی جهت تحقق طرح «هر یزدی؛ یک پنل خورشیدی» تهیه و تسهیلات و مشوق های مربوط به آن تعریف شود.

فاطمی با بیان این که بهره وری به معنای اصلاح رویه ها و اقدامات قبلی نیست، خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی فی نفسه یک اقدام بهره ورانه است که باید به صورت جدی برای آن برنامه ریزی کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی و تاثیر آن بر بهره وری در واحدها، گفت: با توجه به افزایش بهره وری واحدها با تغییر تکنولوژی و بروز رسانی تجهیزات و ماشین آلات آن، می توان تصمیمات مناسبی در این حوزه اخذ کرد.

استاندار همچنین با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی استان و به ویژه شهر یزد، اظهار کرد: یکی از حوزه های مورد پیگیری در حوزه بهره وری باید اخذ تسهیلات به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، سبب صرفه جویی در وقت افراد، رفاه مسافران و مصرف بهینه سوخت و انرژی  می شود لذا نباید از در تدوین بسته های بهره وری، از این حوزه غافل شد.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « بهره‌وری به منزله نقطه عطفی در منحنی پیشرفت و تعالی استان است » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *