رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با تولیدکنندگان آمریکایی کمپرسور صنایع پالایشی

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با تولیدکنندگان آمریکایی کمپرسور صنایع پالایشی

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نگاه دولت سیزدهم تقویت دیپلماسی انرژی و اقدام برای اجرای پروژه‌های فراسرزمینی و فرآورش نفت خام ایران در پروژه‌های فراسرزمینی است، صدور تجهیزات و خدمات فنی- مهندسی برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا، جلیل سالاری امروز در آیین رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی با بیان اینکه نخستین قرارداد در حوزه صدور تجهیزات ایرانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان به ثمر نشست، اظهار کرد: این شرکت توانست با بومی‌سازی این کمپرسور که دانش‌ فنی آن در اختیار شرکت‌های آمریکایی و اروپایی بود، در رقابت با تجهیزات آمریکایی در این حوزه قرار بگیرد که گام بسیار مهمی در شرایط تحریم است.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه فراسرزمینی ال‌پالیتو حدود ۲ میلیون قلم کالا درخواست و با رونمایی از کمپرسور تولید داخل، به حوزه صدور تجهیزات بومی با فناوری خاص نیز ورود کردیم، گفت: بازگشت سرمایه این طرح طی چهار ماه است، این طرح یک پروژه زیست محیطی محسوب می‌شود که با نصب آن در واحد تقطیر، از حجم گاز مشعل کاسته و برای نخستین بار در پالایشگاه ال‌پالیتو، گاز مایع تولید می‌شود.

سالاری با بیان اینکه سفارش‌های بعدی برای تحویل کمپرسورهای ساخت داخل در آینده خواهد آمد، گفت: با ارسال نخستین تجهیز در روزهای آینده، سفارش‌های بعدی برای صدور کمپرسور واحدهای فرآیندی این پالایشگاه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

بروزترین اخبار حوزه مهندسی را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با تولیدکنندگان آمریکایی کمپرسور صنایع پالایشی » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *