ضرورت استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: ضرورت استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بر استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان و تسهیل در پرداخت این وام‌ها تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۷۳۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، عطاء اله اکبری امروز سه شنبه در نشست مشترک اداره کل راه و شهرسازی با بانک های عامل استان پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان و تسهیل در پرداخت این وام‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: تاکنون عقد قرار داد تسهیلات بانکی برای حدود  ۲۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرارداد سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام شده است که بر اساس پیشرفت فیزیکی یک هزار و ۷۳۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان همچنین از مدیران بانک‌های عامل استان خواست که چالش های پیشرو تامین اعتبار موردنیاز و عقد قرارداد ساخت خانه در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کرده و درصورت نیاز به پیگیری ملی، اقدام لازم انجام شود.

اکبری تاکید کرد: نحوه عملکرد بانک‌های استان در ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.همچنین بانک‌ها به سامانه طرح نهضت ملی مسکن متصل هستند و امکان پرداخت تسهیلات بانکی وجود دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده است و همچنین ۳۰ هزار و ۹۶۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحد در  اسکلت و سقف، ۱۶ هزار و ۶۵۰ واحد در مرحله سفت کاری و ۱۲ هزار و ۱۷۵ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « ضرورت استفاده از همه ظرفیت بانک‌ها برای پرداخت وام‌های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *