موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد

ایسنا/آذربایجان شرقی در جلسه‌ی مشترک سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران موانع و چالش‌های تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در این جلسه که در شرکت عمران شهر جدید سهند برگزار شد، گفت: برابر یکی از توافق‌های منعقد شده بین بنیاد شهید آذربایجان شرقی و شرکت عمران شهر جدید سهند، باید زمین مسکونی ۶۰۰ نفر از ایثارگران استان توسط شرکت عمران شهر جدید سهند تامین شود که در جریان سفر اخیر وزیر محترم راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی شاهد واگذاری قرارداد زمین ۱۷۷ نفر از این تعداد بودیم و انتظار داریم زمین‌های باقی مانده، در اسرع وقت تحویل ایثارگرانِ مشمول شود.

علی اکبر سلمانی افزود: یکی دیگر از توافق‌هایی که در سال‌های گذشته منعقد شده بود و صورت جلسه‌ی آن به امضای مدیرعامل اسبق شرکت عمران شهر جدید سهند و به تائید مرحوم عابدین خرم، استاندار پیشین آذربایجان شرقی رسیده بود، واگذاری گروهی زمین برای ساخت ۲۵۸ واحد مسکونی ایثارگران بود که احیاء و اجرایی شدن آن نیازمند مساعدت و پشتیبانی شرکت عمران شهرهای جدید ایران و اهتمام شرکت عمران شهر جدید سهند است.

وی خواستار عملیاتی شدن مفاد مصوبه‌ی پنجمین جلسه‌ی کارگروه مسکن ایثارگران شد و گفت: برابر این مصوبه باید شرکت عمران شهر جدید سهند، هفت هزار واحد مسکونی را به ایثارگران آذربایجان شرقی واگذار کند.

سلمانی یادآور شد: هزاران ایثارگر فاقد مسکن یا بد مسکن آذربایجان شرقی چشم انتظار گشایش‌های جدید و تحقق تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در قبال تامین مسکن جامعۀ ایثارگران هستند.

وی افزود: حراست از آرمان‌های شهدا و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین زیربناهای تقویت نظام جمهوری اسلامی است و یکی از مهم‌ترین مصادیق تحقق این رسالت، صیانت از جامعۀ ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان در قالب ارائه‌ی انواع خدمات شهروندی در ساحت‌های اقتصادی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: به این منظور و برای تعیین چارچوب ارائه‌ی خدمات به این قشر معزّز، قوانین و مقرراتی در کشور وضع شده که یکی از آن‌ها قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

سلمانی گفت: ماده هفت این قانون، تکلیف تامین مسکن ایثارگران را به روشنی مشخص کرده و انتظار ایثارگران عزیز و خادمان ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز اهتمام دستگاه های اجراییِ مسئول، برای تسریع و تسهیل در صاحبخانه شدن خانوارهای ایثارگر است.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های ایثارگران به خاطر صدماتی که در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان و استقلال کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی و ادوار دیگر به آن‌ها وارد شده است، توانایی کسب درآمد کافی را از دست داده‌اند. این مشکل باعث شده درصد بزرگی از آن‌ها برای تهیه مسکن مناسب برای خود و خانواده‌شان با چالش روبرو شوند.

سعید غفوری، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه وعده پیگیری ویژه‌ی موضوع مسکن خانواده‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند را داد و دستیارش را مامور ارتباط با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای حل موانع و چالش‌های احتمالی فرا روی تحقق تکالیف قانونی شرکت عمران شهر جدید سهند در قبال تامین مسکن ایثارگران کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، در این جلسه اجرا نشدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در خصوص برخی از فرزندان شهدا و جانبازان شاغل به خدمت در شرکت عمران شهر جدید سهند نیز مورد پیگیری قرار گرفت که سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران قول داد مراتب را تا حصول نتیجه‌ی مطلوب و رفع مشکل، تعقیب کند.

انتهای پیام

بروزترین اخبار مسکن و ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *