تخصیص ۵۰ درصد از بودجه عمرانی شهرمشهد به مناطق کم‌برخوردار درشورای ششم

 

 

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: به دنبال تخصیص ۵۰ درصد از بودجه عمرانی شهر به مناطق کم برخوردارهستیم.

 

به گزارش  پایگاه خبری گفتمان مهندسی، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درآستانه هفته شوراهای اسلامی شهر و روستا درحضور خبرنگاران افزود: رویکرد شورای ششم به رسانه ها رویکرد حمایتی است که فیک نیوزهای مدعی رسانه را شامل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ هم طرح رایگان کردن اتوبوس به تصویب رسید، اما کمیته انطباق فرمانداری آن را رد کرد ولی در عین حال، تابع قانون هستیم.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درباره بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ مترو هم اظهار کرد: درتلاش هستیم این پروژه تا هفته دولت بهره‌برداری شود و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری تونل‌های خطوط قطارشهری مشهد به  پایان برسد و وارد فاز تجهیز و آماده‌سازی شویم.

 

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: براساس همین نگاه بوده که نیمی از بودجه عمرانی شهرداری در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر قرار گرفته است و پروژه‌های زودبازده یک و دو را هم اجرایی کردیم.

 

وی گفت: حتی مطالبات شهرداری از دولت نیز پرداخت نمی‌شود؛ مطالباتی که امروز این عدد به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و حداکثر اگر ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان آن محقق شود.

 

حاجی‌بگلو افزود: طی سه سال اخیر حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده تعریف کردیم که با خواست و مطالبه شهروندان هزینه و پروژه‌ها اجرا می‌شوند؛ این سیاست‌گذاری در راستای تحقق توسعه متوازن و عدالت‌محور شهر مشهد است.

 

شبنم مقدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *