تجهیز مناطق حفاظت شده لرستان به بی‌سیم دیجیتال

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: تجهیز مناطق حفاظت شده لرستان به بی‌سیم دیجیتال

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: جزء استان‌هایی هستیم که به بی‌سیم دیجیتال مجهز شدیم که در مرحله اول پناهگاه سفیدکوه ازنا و اشترانکوه انجام شده است.

علی سالاروند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جزء استان‌هایی هستیم که به بی‌سیم دیجیتال مجهز شدیم که در مرحله اول پناهگاه سفیدکوه ازنا و اشترانکوه انجام شده و در مرحله دوم سفیدکوه خرم‌آباد، قالی کوه و شاداب کوه در آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعرض را در عرصه تالاب‌ها داریم، افزود: تالاب‌های بیشه‌دالان بروجرد و پلدختر نیز به بی‌سیم دیجیتال مجهز خواهند شد.

سالاروند با اشاره به این‌که نیروهای ما را به عنوان نیروی شبه نظامی در نظر گرفته و حق استفاده از ساختمان‌های پاسگاه‌های محیط زیستی به عنوان مهمان‌سرا را نداریم، تصریح کرد: به همین منظور طبقه بالای پاسگاه های زیست محیطی را به پاسگاه موزه تبدیل کردیم که سعی کردیم عکس و تاکسی‌درمی گونه‌های هر منطقه را دید و حتی سعی کردیم به گونه‌ای طرحی شود که بازگشت به گذشته باشد که برای اولین بار در کشور آماده افتتاح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: در هر شهری افتتاحیه رفع آلودگی‌های صنعتی داشتیم که بیشتر آن‌را با حمایت صندوق ملی محیط زیست اجرایی کردیم، به عنوان مثال الکل نصر ۲۵ سال است که آلوده است ما برای اولین با به همت دادستان و کمک مالی صندوق ملی محیط زیست پروژه تصفیه خانه این کارخانه را کلنگ‌زنی کرده و در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در حال حاضر صنایعی مانند خمیرمایه دورود، آسفالت بروجرد و ۱۴ صنعت دیگر را از محل تسهیلات صندوق ملی محیط زیست انجام می‌دهیم، با این روال اگر صنایع در کنار ما قرار بگیرند ظرف دو تا سه سال آینده صنعت آلوده در لرستان نخواهیم داشت.

سالاروند تصریح کرد: هرجا که برویم آلودگی محیط زیستی داشته باشند با حمایت مالی صندوق ملی محیط زیست می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

 انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « تجهیز مناطق حفاظت شده لرستان به بی‌سیم دیجیتال » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *