۹۳ کارگاه ساختمانی در سیستان و بلوچستان مورد بازرسی قرار گرفت

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: ۹۳ کارگاه ساختمانی در سیستان و بلوچستان مورد بازرسی قرار گرفت

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از بازرسیِ ۹۳ کارگاه ساختمانی در این استان در خرداد ماه امسال خبر داد.

خلیل‌احمد سلامی در گفت وگو با ایسنا افزود: در اجرای طرح ملی ارتقاء ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در سیستان و بلوچستان، در خرداد ماه امسال، ۹۳ کارگاه ساختمانی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این مدت ۸۸ ابلاغیه از سوی بازرسان کار استان برای کارفرمایان ساختمانی صادر شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: طی بازرسی‌های بعمل آمده مشخص شد که در این کارگاه‌ها ۲۱ پیمانکار و ۶ مسئول ایمنی فعالیت می‌کنند.

سلامی با بیان اینکه ارتقای ایمنی در کارگاه‌ها از اولویت‌های وزارت تعاون، و کار و رفاه اجتماعی است، اضافه کرد: در این طرح که به صورت سراسری در کشور اجرا می شود بازرسان کار استان، از کارگاه‌های ساختمانی بازرسی به عمل آورده و ضمن ارائه راهکارها و راهنمایی‌های لازم در صورت نیاز، رفع نواقص ایمنی را به کارفرمایان و مجریان کارگاه‌های ساختمانی ابلاغ می‌کنند.

وی گفت: بخشی از علل وقوع حوادث مربوط به اعمال نا ایمن و عدم رعایت مسائل ایمنی از سوی کارگران است که ضرورت دارد ضمن تبیین عواقب ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی کار و ضرورت رعایت آن در کارگاه‌ها، نسبت به حفظ و سلامتی خود کوشا باشند. هم‌چنین مجریان و کارفرمایان کارگاه‌های ساختمانی با حفاظ‌گذاری مناسب پرتگاه‌ها و رعایت مقررات مربوط به ایمنی کار در ارتفاع، می‌توانند حوادث مربوط به سقوط افراد را کاهش دهند.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « ۹۳ کارگاه ساختمانی در سیستان و بلوچستان مورد بازرسی قرار گرفت » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *