مهارت‌آموزی راهکار مطمئن برای اشتغال زندانیان است

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: مهارت‌آموزی راهکار مطمئن برای اشتغال زندانیان است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مهارت آموزی راهکار مطمئن یرای اشتغال زندانیان است، بیان کرد: حرفه‌آموزی یکی از شاخص‌های اصلاح و تربیت مددجویان زندانی است تا با تعامل دوسویه بتوان زمینه بهره مندی تعداد بیشتری از مددجویان را فراهم کرد.

محمد کلامی در نشست شورای مهارت استان گفت: باتوجه‌ به نوع نگاه جدید به مقوله فرهنگی، اجتماعی و مهارتی به حرفه‌آموزی مددجویان زندان در آینده شاهد تحول کاربردی در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: آموزش زندانیان علاوه بر غنی‌سازی اوقات سبب کسب مهارت مددجویان در دوران محکومیت شده تا پس از طی محکومیت و با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کسب‌وکاری راه‌اندازی و وارد بازار کار شده و بازگشتی شرافتمندانه و سعادتمند به آغوش خانواده و اجتماع داشته و فرد مثمرثمر برای خود، خانواده و جامعه باشند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای به حق در مهارت‌آموزی زندانیان تبریز شایسته عمل کرده و با زندان‌ها تعامل بسیار خوبی داشته است.

خلیل‌اللهی پرکردن اوقات فراغت زندانیان، تربیت نیروهای متخصص، کسب درآمد و پیشگیری از آسیب‌پذیری خانواده زندانیان را از جمله اهداف برنامه‌های اصلاحی و مهارت‌آموزی برشمرد.

مدیرکل اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌ها نیز، توجه ویژه مسئولان استان به مهارت‌آموزی زندانیان را قابل‌ستایش دانست و گفت: اشتغال و کسب درآمد برای زندانیان در کاهش جمعیت کشوری زندان‌ها نقش بسزایی دارد؛ ازاین‌رو با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای پارسال حدود ۱۰۰ هزار گواهینامه مهارت به زندانیان کشور صادر شده و در آذربایجان شرقی هم تنها در ۴ماهه اول امسال، یک هزار و ۶۲۵گواهینامه مهارت‌آموزی صادر شده است.

پژمان پروین افزود: پارسال ۴۶ هزار زندانی مولد داشتیم که ماهانه حقوق دریافت می‌کردند و باتوجه‌ به توسعه مهارت‌آموزی در زندان‌ها، این آمار روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت در این جلسه گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب اولویت اصلی کشور اشتغال و معیشت مردم است که یکی از مولفه‌های آن، آموزش‌های‌های فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا یکی از پیوست‌های ترویجی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

مهدی دارائی در ادامه افزود: در دو سال اول دولت سیزدهم ۶۰۰ رویداد مهارت محور در داخل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور داشته‌ایم که نشان از اهمیت آموزش‌های مهارتی برای دولت است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۹۱ زندان امسال در بحث برگزاری مسابقات مهارت در کل کشور نقش آفرینی کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله آموزش در زندان افزود: این اداره کل در سال ۱۴۰۱ توانسته است با مشارکت آموزش زندان، تعداد هفت هزار و ۲۱۱ نفر دوره معادل ۶۱۱ هزار و ۵۶۳ نفر- ساعت و در سال جاری نیز تعداد سه هزار و ۱۵۷ نفر دوره معادل ۲۶۷ هزار و ۴۶۳ نفر- ساعت آموزش‌های مهارتی به زندانیان ارائه نماید.

علی مشایخی خاطرنشان کرد: در این خصوص رشته‌های آموزشی در زندان شامل امور مالی و بازرگانی،برق، بهداشت و ایمنی، پتروشیمی، تاسیسات، جوشکاری و بازرسی جوش، خدمات آموزشی، ساختمان، صنایع پوشاک، صنایع دستی (بافت)، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، معماری، کشاورزی، خدمات تغذیه‌ای، صنایع خودرو، صنایع دستی (دوختهای سنتی)، صنعت گاز، طلا و جواهرسازی و فرش ارائه شده است.

گفتنی‌است؛ در آیین اختتامیه مسابقات مهارت‌های زندانیان آذربایجان شرقی از نفرات برتر هفت مهارت تجلیل شد.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « مهارت‌آموزی راهکار مطمئن برای اشتغال زندانیان است » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *