تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش ۲ شهرک در جنوب الخلیل

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش ۲ شهرک در جنوب الخلیل

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص امروز (چهارشنبه) گزارش داد که مساحت دو کانون شهرک‌نشین که در اراضی فلسطینی در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری ساخته شده‌اند، افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، این روزنامه عبری اعلام کرد که این گام در چارچوب قانونی جلوه دادن به این کانون‌ها، آنطور که از نقشه‌های منتشر شده توسط اداره مدنی رژیم صهیونیستی مشخص است، صورت می‌گیرد.

پیشتر کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در فوریه گذشته تصمیمی را برای قانونی کردن ۱۰ کانون شهرک‌سازی و تبدیل آنها به شهرک‌های یهودی‌نشین مستقل تصویب کرد.

مساحت کنونی یکی از این شهرک‌ها که به ۵۵ دونم می‌رسد، بعد از تصمیم جدید، ۸۸۰ دونم می‌شود. مساحت یکی دیگر از شهرک‌ها هم ۷۵ دونم است که قرار است آن نیز به ۲۰۱ دونم برسد.

هاآرتص نوشت که این دو کانون عبری، نخستین کانون‌ها از ۱۰ کانونی هستند که تلاش برای قانونی جلوه دادن آنها انجام می‌شود و به مرحله اجرا در می‌آید. این روزنامه نوشت، برخی از ساختمان‌ها که به عنوان ساختمان‌های غیرقانونی شناخته می‌شوند و در اراضی شخصی فلسطینی‌ها یا منطقه نظامی بسته موسوم به “آتش ۹۱۸” بنا شده‌اند، به همان نحو می‌مانند و بعد از قانونی جلوه دادن به این کانون، منهدم یا منتقل نخواهند شد. همچنین مزرعه‌ای در این کانون ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

بروزترین اخبار صنعت ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش ۲ شهرک در جنوب الخلیل » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *