اتمام ۲۹۴۱ واحد مسکن ملی در خراسان شمالی/اتمام بزرگراه بجنود-جنگل‌ گلستان تا پایان سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری گفتمان مهندسی به نقل از ایسنا: اتمام ۲۹۴۱ واحد مسکن ملی در خراسان شمالی/اتمام بزرگراه بجنود-جنگل‌ گلستان تا پایان سال ۱۴۰۳

ایسنا/خراسان شمالی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۹۴۱ واحد مسکونی از محل طرح نهضت ملی مسکن در استان به اتمام رسیده است.

به گزارش ایسنا، مهدی رشیدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه خراسان شمالی که ۲۹ مرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان شمالی بیش از ۲۳ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی در حال اجرا است.

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار واحد از این تعداد مربوط به واحدهای شهری و بیش از ۹ هزار واحد نیز مربوط به حوزه روستایی است که تاکنون ۲۹۴۱ واحد مسکونی شهری و روستایی به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در مجموع، تعداد افراد واجد شرایط که در برنامه ۴ ساله استان قرار دارند ۴۶ هزار و ۷۶۱ نفر هستند که ثبت نام کرده و ۲۳ هزار و ۳۵۴  نفر از آنان در سامانه مسکن تایید شده‌اند.

رشیدی همچنین با اشاره به طرح جوانی جمعیت نیز گفت: ۳۸۷۴ نفر از استان در این طرح ثبت نام کرده‌اند که ۳۲۹۶ نفر حائز شرایط شده‌اند.

وی افزود: در کارگروه زیربنایی استان، ۸۰ هکتار زمین را مورد بررسی قرار داده‌ایم که اکنون در مراحل تفکیک است تا در نهایت به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت واگذار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین به وضعیت احداث بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۵ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است که از محل سفر ریاست جمهوری ۴۵۰ میلیارد تومان در تعهد سازمان برنامه بودجه و ۳۵۰ میلیارد تومان نیز در تعهد وزارت راه و شهرسازی به عنوان قیر رایگان قرار گرفته است تا به اتمام برسد.

وی ادامه داد: حدود ۲۱ کیلومتر از این مسیرِ باقی مانده، آماده آسفالت است که ۱۱ کیلومتر از آن در مراحل پایانی قرار دارد. نهایتاً نیز این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد تا در تمام طول مسیر به صورت یک طرفه یا ۴ بانده باشد.

انتهای پیام

بروزترین اخبار حوزه مهندسی عمران و ساختمان را در پایگاه خبری گفتمان مهندسی دنبال کنید.

لطفا نقد، نظر و پیشنهاد خود را درباره خبر « اتمام ۲۹۴۱ واحد مسکن ملی در خراسان شمالی/اتمام بزرگراه بجنود-جنگل‌ گلستان تا پایان سال ۱۴۰۳ » از طریق فرم زیر اعلام نمایید.

( جمسا – جامعه مهندسان ساختمان ایران)

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *